Sekarang adalah Masa yang tepat untuk melawat Tahiti

Terletak di tengah segitiga Pasifik Selatan, kira-kira sama jarak dari New Zealand, Pulau Paskah dan Hawaii, Polinesia Perancis adalah destinasi percutian sekali seumur hidup. Terdiri dari 118 pulau dan atol, di seberang lima kepulauan yang berbeda, negara ini menjangkau lebih dari seribu batu persegi lautan, tetapi dihubungkan oleh bahasa dan cinta yang berbeza dari laut.

Dikenal dengan pantai pasir putih dengan kelapa dan mangga, karang yang dipelihara dengan baik dengan ikan tropika, dan kebangkitan budaya tradisional yang semakin meningkat, kumpulan pulau-pulau itu membuka kembali sempadannya pada musim gugur ini kepada pengunjung dari A.S. dan Eropah. Untuk melakukannya, pemerintah Tahiti membuat protokol ujian yang ketat untuk dimasuki, yang memerlukan jenis ujian tertentu dalam tiga hari perjalanan dan bukti hasil negatif.

Walaupun dengan langkah berjaga-jaga, perjalanan sekarang mungkin bukan untuk semua orang, dan tidak mengapa. Setelah membuat kajian menyeluruh mengenai jumlah kes tempatan , menguji yang perlu kita lalui, dan menilai risiko, kita memilih. Melihat ke belakang, saya mungkin melakukan perkara yang sama. Inilah sebabnya mengapa anda harus mempertimbangkan perjalanan ke syurga air masin terpencil ini. Driving Park Loop Road di sepanjang garis pantai berbatu di Taman Negara Acadia Maine.

Sebab 1: Selamat.

Pertama, saya tidak akan menganjurkan perjalanan semasa wabak sekiranya tidak selamat. Dari pengalaman langsung saya, saya percaya negara ini mengimbangkan keselamatan dengan perniagaan secara proaktif dan progresif, dan saya ingin melihat tempat lain cuba meniru usaha ini. Selepas perjalanan ke Tahiti baru-baru ini, saya berjalan dengan kagum dengan ketekunan untuk menguji protokol dan kepatuhan penduduk tempatan dan pengunjung untuk memakai topeng. Walaupun terdapat banyak keraguan dalam perjalanan, ia selamat - kami menguji negatif sebelum, semasa, dan setelahnya. Namun, kalkulus ini berbeza untuk setiap orang dan anda mungkin memutuskan untuk menunggu vaksin.

Sebelum berangkat pada hari Jumaat malam, kami diuji dengan ujian RT-PCR pada hari Rabu pagi, sesuai dengan jangka masa 72 jam tetapi memberi masa yang cukup kepada makmal untuk mendapatkan hasilnya kembali kepada kami. Kami juga memutuskan untuk melakukan dua ujian pantas, satu pada hari Isnin dan satu pada hari Jumaat pagi, untuk memastikan. Semasa mendarat di Tahiti, kami diberi ujian lain dan diarahkan untuk mengambilnya empat hari kemudian. Kami mendapat ujian kelima dan terakhir ketika kembali ke LAX, untuk memastikan kami masih negatif. Sudah tentu, kami tegas dengan topeng di kawasan awam dan melakukan yang terbaik untuk jarak sosial dari orang lain. Dengan langkah berjaga-jaga ini kami merasa selamat sepanjang perjalanan kami. Tahiti Perjalanan Pengembaraan Polinesia Perancis Tahiti

Screen Shot 2018 11 19 pada 10.59.39 PG

COVID-19 Merupakan Peluang Emas untuk Menilai semula Bagaimana, Mengapa, dan Di Mana Kita Melancong

Sebab 2: Kosong.

Dengan pengunjung yang jauh lebih sedikit daripada biasa, kami hampir mempunyai banyak pantai, sesi skuba peribadi dan lawatan snorkeling, tidak ada barisan di restoran, dan banyak jalan kosong untuk berlari dan mendaki. Banyak hotel berkapasiti seperempat, meninggalkan banyak ruang untuk semua orang dan nikmati sendiri. Walaupun pada musim puncak tidak ada COVID, Tahiti melihat jumlah pelancong yang sama dalam setahun yang dilihat Hawaii dalam seminggu. .

Andy Cochrane

Beberapa tempat kegemaran kami untuk menginap termasuk Le Tahaa Resort di Raiatea, Sofitel Kia Ora Resort di Moorea, dan Antara benua di Bora Bora. Ketiga-tiganya menyediakan perkhidmatan mewah, menawarkan makanan yang enak, termasuk kemudahan seperti kayak take-and-go, paddleboards, snorkeling, pelajaran scuba, dan banglo di atas air yang menakjubkan dengan tempat berenang peribadi. Selanjutnya, mereka semua memandang COVID dengan serius, mengharuskan semua staf memakai topeng, menawarkan sanitasi tangan di setiap pintu masuk bangunan, dan membersihkan bilik. Walaupun suasana tempatan tidak suram seperti Amerika, kami menyedari sepenuhnya wabak global. Tasik zamrud yang terkenal di persimpangan Tongariro Alpine di New Zealand

Tony Hawk meluncur semasa pameran sebelum pertandingan Skateboard Vert di X Games Austin pada 5 Jun 2014 di State Capitol di Austin, Texas. (Foto oleh Suzanne Cordeiro / Corbis melalui Getty Images)

Pengembaraan Surfing Tahiti Dreamy Tahiti

Sebab 3: Mudah ke sana.

Dengan penerbangan lapan jam terus Air Tahiti Nui dari San Francisco dan Los Angeles, perjalanan ini cepat dan agak tidak menyakitkan. Kami meninggalkan rumah kami di Wyoming pada pukul 5 petang waktu tempatan dan berada di Tahiti pada pukul 7 pagi keesokan harinya, tidur dalam penerbangan dan tiba tanpa banyak jetlag. Air Tahiti Nui menyediakan sepasang makanan, menjadikan penerbangan lebih selesa. Mengelilingi pulau memang memerlukan penerbangan lompat-lompat dan / atau perjalanan feri pendek, yang kami rasa seronok dan menggembirakan, walaupun menambahkan sedikit masa transit.

Sebilangan besar resort terletak di atol, terpisah dari pulau-pulau utama, dan diakses dengan menaiki kapal pendek. Ini tidak terlalu membebankan, tetapi perlu membuat perancangan tambahan ketika anda sedang berhari-hari untuk mendaki, menjelajahi kota-kota berdekatan, atau menjauh dari tempat peranginan. Sekiranya saya kembali ke Tahiti, saya ingin membawa basikal gunung dan papan luncur bersama saya, untuk memanfaatkan rangkaian jejak tempatan di Raiatea, dan berehat di beberapa pulau. Di sini

Andy Cochrane

Sebab 4: Kebangkitan Budaya.

Dalam 40 tahun terakhir, Polinesia Perancis telah membuat pengembalian dramatik ke warisan tradisional mereka, menentang dua abad mubaligh Kristian dan falsafah barat. Orang Tahiti tempatan sekali lagi mengamalkan ritual tradisional seperti tatu, tarian, bahasa Tahiti (sebelumnya dilarang di sekolah), pertanian dan pertanian, pembinaan kano dan pelayaran. Dan tidak seperti kumpulan peribumi lain di seluruh Pasifik dan sekitarnya, budaya Tahitian yang dilahirkan semula mulai berkembang. Pasukan SailGP A.S.

Sebaik-baiknya dicontohkan melalui panduan tempatan, budaya Tahitian dapat dipelajari dengan berkesan melalui penduduk tempatan yang berkongsi tradisi, sejarah dan pengetahuan mereka dengan ramah. Kami menghabiskan seharian menjelajah Raiatea dengan Tahiarii , seorang ahli navigasi lautan dan sejarawan budaya, belajar tentang makanan dan hubungan Tahiti yang mendalam dengan sampan yang lebih besar. Bertahun-tahun yang lalu ia berlayar lebih dari 1.000 batu dari New Zealand ke Raiatea tanpa komputer atau GPS, hanya menggunakan cahaya matahari dan bintang sebagai pelayaran.

Andy Cochrane

Beberapa hari kemudian kami menghabiskan satu hari dengan teuas Lenior di pulau utama Tahiti, melompat ke belakang 4 × 4 untuk menerokai jantung pulau itu. Di sana kami berjalan-jalan ke air terjun, belajar tentang flora dan fauna dan kegunaan tradisional mereka, makan makanan tradisional, tatu dan tarian Tahiti, dan banyak membincangkan sejarah dan impak para peneroka kulit putih dan agama dan cara hidup Tahiti. Pada hari terakhir kami, kami mengelilingi Bora Bora dengan kapal, bergabung dengan Narii lawatan budaya dan snorkeling . Di sana kami berenang dengan sinar dan hiu, menjelajahi terumbu karang, makan makanan tradisional lain dan belajar tentang kisah keluarganya dan tradisi memancing dan perahu tempatan.

Tonton: Surfer Tahitian ini yang dilarang di papan kerajang adalah tidak siuman

Baca artikel

Sebab 5: Ada Sesuatu Untuk Semua Orang.

Air jernih dan hangat memberikan banyak peluang untuk snorkeling dan berenang, dan pakaian selam seperti Dive Moorea Teratas memberikan pelajaran yang menyeronokkan dan pengalaman unik untuk semua tahap kemahiran. Resort menawarkan kami kayak, papan dayung, peralatan snorkeling dan balkoni di atas air untuk bersantai, jika kami merasa seperti tidur siang yang rendah. Tambahkan aktiviti mendaki, budaya, dan mangga terbaik yang pernah anda makan (janjikan), dan pengalaman ini benar-benar tidak seperti yang lain.

Andy Cochrane

- Lihat pengiriman terbaru dari Cochrane, termasuk ekspedisi basikal gunung elektrik di Death Valley, lihat di kehidupan di atas kapal ketam Alaskan , liputan Baja 1000, dan kisah evakuasi ngarai kecemasan jauh di hutan Mexico.

Te Ika-a-Māui: Cara Menghabiskan 5 Hari Petualangan di Pulau Utara Selandia Baru

Baca artikel

Untuk akses ke video gear eksklusif, wawancara selebriti dan banyak lagi, melanggan YouTube!